23/2 – Ile de Phu Quoc ; retour en Polynésie

DSC05225 C’est sur le conseil de notre ami Julian, rencontré en Argentine que nous allons sur cette ile. Très bon conseil, merci Julian. En effet Phu Quoc, longue de 48km, située au sud du Vietnam, à 45km de ses côtes est un petit paradis. Avec de longues plages de sable blanc, des petites iles verdoyantes. Eloignée du delta du Mékong et de ses eaux boueuses, Phu Quoc est entourée d’une mer turquoise.

Notre hôtel de style “massif” possède piscine et se trouve à 20m de la mer. Donc nous ne sommes pas malheureux! Nous nous inscrivons pour une excursion en bateau pour les iles avoisinantes. Le soir nous ne résistons pas au plaisir du coucher de soleil.

P1010071  P1010070

Le lendemain à l’heure dite, nous sommes invités à monter dans le bus de notre excursion. Il s’avère que ce bus n’est pas le nôtre, nous avons été “raptés” par un bus concurrent !!!!! On finira par rester dans ce bus pour une excursion similaire. Bien nous en a pris car nous faisons une rencontre avec Ferruccio, italien la soixantaine, qui voyage avec son fils, parlant français. Ce fut un moment de bravoure, lorsque Ferruccio, à qui nous demandons des conseils sur un éventuel voyage dans son pays pendant un mois, nous parle de Rome et de ses monuments, et de son amour fou pour une femme qui se révéla être………. une statue dans la petite église à côté de sa maison. Le sculpteur ayant laissé apparaitre un pied dénudé d’un voile, l’avait visiblement bouleversé! Le tout raconté avec souffle coupé , yeux mi-clos; à l’italienne quoi!!!! Nous avons passé une excellente journée à ses côtés. Le soir rencontre avec  Linda et Tracy, 2 canadiennes, voyageant depuis 6ans et, qui perdues cherchent leur route. 20 minutes d’échange intense au bord du port.

P1010059  P1010058

C’est fou ce que ces rencontres nous nourrissent. Nous rencontrerons aussi Cao, un belge d’origine vietnamienne, parti de son pays dont il nous parlera, hélas, que quelques instants avant que nous ne repartions vers Saigon. Dommage, il avait envie de “se” parler de son pays. Il avait des choses à nous dire qui sentait bon l’authenticité et nous avions envie de l’écouter.

24/2 – Retrouvailles

De retour à Saigon, nous retrouvons nos amies Annie, Cathy, Marie Mad arrivées quelques heures plus tôt pour un voyage de 2 semaines au Vietnam. Un peu fatiguées par le voyage et décalage horaire. Embrassades et émotion, car nous nous sommes quittés il y a plus de 6 mois et c’est un plaisir immense de les voir là.

P1010078 Sur la terrasse de l’hôtel, il y a une piscine. Nous faisons quelques longueurs avec Annie qui nous donne des nouvelles de tout le monde. Encore un moment étonnant arraché au temps qui nous manque, car les filles doivent suivre leur groupe. Le soir bonne rigolade au resto autour d’un repas vietnamien et d’un verre de vin que l’amitié nous a fait trouver bon!!  Nous récupérons les médocs amenés de France et le lendemain nous commençons à remonter vers le Nord en bus.

Bernard

21 554 réponses à “23/2 – Ile de Phu Quoc ; retour en Polynésie”

1. Thanks on your marvelous posting! I truly enjoyed reading it, you are a great author.I will make certain to bookmark
    your blog and will eventually come back someday.
    I want to encourage you to ultimately continue your great posts,
    have a nice afternoon!

Visit my web blog; best CBD oil for pain

2. usually posts some extremely fascinating stuff like this. If you

3. Mickie dit :

With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or
    copyright violation? My site has a lot of exclusive content I’ve either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the
    web without my agreement. Do you know any techniques to help
    reduce content from being ripped off? I’d genuinely appreciate
    it.

4. check beneath, are some entirely unrelated sites to ours, on the other hand, they are most trustworthy sources that we use

5. please take a look at the web pages we stick to, including this one particular, as it represents our picks through the web

6. check below, are some absolutely unrelated web-sites to ours, on the other hand, they’re most trustworthy sources that we use

7. Its such as you learn my mind! You appear to grasp a
    lot about this, such as you wrote the book in it or something.
    I believe that you can do with some p.c. to drive the
    message house a bit, but instead of that, this is magnificent blog.
    An excellent read. I’ll certainly be back.

8. we like to honor many other web web pages around the internet, even if they aren

9. here are some links to websites that we link to due to the fact we think they’re really worth visiting

10. we like to honor several other world wide web web-sites around the web, even though they aren

11. CBD gummies dit :

I always spent my half an hour to read this website’s posts all the
    time along with a mug of coffee.

Have a look at my site: CBD gummies

12. CBD gummies dit :

Its like you read my mind! You seem to know so much
    about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is magnificent blog.
    An excellent read. I will certainly be back.

Here is my page – CBD gummies

13. that would be the finish of this write-up. Right here you will find some sites that we believe you will value, just click the hyperlinks over

14. What¦s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It positively helpful and it has aided me out loads. I am hoping to contribute & aid different customers like its aided me. Good job.

15. always a large fan of linking to bloggers that I really like but do not get a good deal of link really like from

16. Web developer dit :

Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon every day.
    It’s always interesting to read content from other writers and use something from their websites.

17. My partner and I stumbled over here coming from a different website and thought I might check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to finding out about your web page for a second time.

18. that could be the finish of this article. Right here you will come across some web sites that we believe you

19. the time to study or visit the subject material or sites we’ve linked to below the

20. usually posts some really fascinating stuff like this. If you

21. although web sites we backlink to beneath are considerably not associated to ours, we really feel they’re essentially really worth a go by, so possess a look

22. always a huge fan of linking to bloggers that I love but really don’t get lots of link adore from

23. check below, are some absolutely unrelated sites to ours, having said that, they may be most trustworthy sources that we use

24. we came across a cool web page which you may possibly delight in. Take a appear when you want

25. nill dit :

although internet websites we backlink to below are considerably not related to ours, we really feel they’re essentially really worth a go by way of, so have a look

26. The facts mentioned within the article are some of the most beneficial out there

27. nill dit :

The data mentioned within the post are a few of the top available

28. very couple of internet sites that come about to be comprehensive below, from our point of view are undoubtedly well really worth checking out

29. CBD gummies dit :

Woah! I’m really loving the template/theme of this site.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get that « perfect balance » between user friendliness
    and visual appeal. I must say you’ve done a amazing job with this.
    Also, the blog loads super fast for me on Chrome.
    Outstanding Blog!

Here is my web-site CBD gummies

30. we prefer to honor several other web sites on the net, even though they aren